Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej
w Skarżysku-Kamiennej

Ogłoszenie o naborze na stanowisko kierownika Działu Pomocy Środowiskowej w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Skarżysku – Kamiennej

Jednostka

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Skarżysku – Kamiennej

ul. Sikorskiego 19, 26-110 Skarżysko – Kamienna

Stanowisko

Kierownik

Komórka organizacyjna

Dział Pomocy Środowiskowej

Data ogłoszenia naboru

11.05.2022 r.

Termin składania

dokumentów

26.05.2022 r.

Charakter umowy

Umowa o pracę – 1/1 etatu, obowiązująca norma czasu pracy wynosi 8 godzin na dobę i 40 godzin na tydzień w jednomiesięcznym okresie rozliczeniowym

Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych

 

powyżej 6%

Wymagania związane

ze stanowiskiem

I. Wymagania niezbędne do podjęcia pracy na stanowisku:

1. wykształcenie wyższe w rozumieniu przepisów o szkolnictwie wyższym i nauce,

2. co najmniej 3-letni staż pracy lub wykonywanie przez co najmniej 3 lata działalności gospodarczej o charakterze zgodnym z wymaganiami na danym stanowisku,

3. pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,

4. brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,

5. nieposzlakowana opinia,

6. obywatelstwo polskie.

 

II. Wymagania dodatkowe:

1. ukończenie specjalizacji II stopnia w zawodzie pracownik socjalny,

2. preferowanie 5-letni staż pracy w pomocy społecznej (praca w środowisku),

3. biegła znajomość programów i technik komputerowych, ze szczególnym uwzględnieniem edytorów tekstu i arkuszy kalkulacyjnych – pakiet Microsoft Office, w zakresie Word i Excel,

4. znajomość obsługi systemu informatycznego POMOST,

5. znajomość oraz umiejętność stosowania i interpretacji przepisów w zakresie:

a) ustawy o pomocy społecznej,

b) ustawy o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie,

c) ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej,

d) ustawy o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem”,

e) ustawy o ochronie zdrowia psychicznego,

f) ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy,

g) ustawy Kodeks postępowania administracyjnego,

h) ustawy Kodeks pracy,

i) ustawy o finansach publicznych,

j) ustawy o samorządzie gminnym,

k) ustawy o pracownikach samorządowych

l) ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych

Zakres wykonywanych

zadań na stanowisku

1. organizacja i nadzorowanie pracy prowadzonego działu,

2. systematyczne poszerzanie wiedzy w zakresie zadań działu i przekazywanie jej podległym pracownikom,

3. planowanie pracy działu, przydzielanie zadań, usprawnianie organizacji, metod i form pracy prowadzonego działu,

4. dokonywanie okresowych ocen podległych pracowników oraz kontrolę wykonywania zaleceń z nich wynikających,

5. inicjowanie i organizowanie szkolenia zawodowego pracowników prowadzonego działu,

6. rozpatrywanie skarg związanych z działalnością działu, badanie zasadności skarg, analizowanie źródła i przyczyn ich powstawania oraz podejmowanie działań zapewniających ich należyte i terminowe załatwienie,

7. organizowanie i podejmowanie niezbędnych przedsięwzięć w celu ochrony prawnie chronionych danych,

8. przygotowywanie projektów informacji dla mediów i  przedkładanie ich Dyrektorowi oraz wykorzystywanie jej do doskonalenia pracy działu, 

9. analiza i ocena potrzeb w zakresie programów i/lub projektów dofinansowywanych ze środków zewnętrznych, w zakresie dotyczącym zadań prowadzonego działu,

10. opracowywanie merytoryczne programów/projektów w zakresie zadań działu,

11. zbieranie i opracowywanie danych służących sprawozdawczości,

12. opracowywanie pism i innych dokumentów oraz prowadzenie dokumentacji zgodnie z instrukcją kancelaryjną i jednolitym rzeczowym wykazem akt.

 

Wymagane dokumenty

1. List motywacyjny i CV z informacjami o wykształceniu i opisem dotychczasowego przebiegu pracy zawodowej.

2. Kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie.

3. Kopie dokumentów potwierdzających posiadany staż pracy (kopie świadectw pracy lub inne dokumenty potwierdzające zatrudnienie, np. zaświadczenie o aktualnym zatrudnieniu w danym okresie).

4. Kopie dokumentów potwierdzających posiadane kwalifikacje i umiejętności (dyplomy, zaświadczenia, certyfikaty o ukończonych kursach, szkoleniach itp.).

5. Oświadczenie kandydata o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych i o niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.

6. Klauzula informacyjna (art. 13 RODO) wraz z oświadczeniem kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych.

 

Dokumenty składane w formie kopii winny być potwierdzone przez kandydata klauzulą „Za zgodność z oryginałem”.

Wzory dokumentów wskazane w punktach 5-6 do pobrania na stronie internetowej http:/mops.skarkam.pl w zakładce PRACA – DOKUMENTY DO POBRANIA

Miejsce i termin

składania dokumentów

Wymagane dokumenty z oznaczeniem nadawcy należy składać w zamkniętych kopertach do dnia 26.05.2022 r. do godz. 15.30 w sekretariacie (pok. 1) Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Skarżysku – Kamiennej ul. Sikorskiego 19, 26-110 Skarżysko – Kamienna lub przesłać pocztą do dnia 26.05.2022 r. (decyduje data wpływu do urzędu) z dopiskiem: „Dotyczy naboru na stanowisko kierownik Działu Pomocy Środowiskowej”

Dodatkowe informacje pod nr tel. (41) 2529132

Uwagi

1. Dokumenty, które wpłyną do urzędu po terminie określonym w ogłoszeniu, nie będą rozpatrywane.

2. Postępowanie w sprawie naboru będzie prowadzone w oparciu o przepisy ustawy o pracownikach samorządowych,

3. Postępowanie będzie prowadzone przez powołaną zarządzeniem Dyrektora MOPS Komisję w dwóch etapach:

a) etap I – Komisja dokonuje analizy i oceny dokumentów aplikacyjnych pod względem formalnym oraz ustala listę kandydatów dopuszczonych do drugiego etapu konkursu,

b) etap II – składa się z pisemnego testu kwalifikacyjnego i rozmowy kwalifikacyjnej,

4. Kandydaci zakwalifikowani w I etapie, zostaną powiadomieni telefonicznie o terminie II etapu postępowania, termin ten zostanie również opublikowany na stronie (mops.skarkam.pl)

5. Informacja o wyniku naboru zostanie umieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej Gminy Skarżysko – Kamienna oraz na stronie internetowej MOPS w Skarżysku – Kamiennej.

 

Dyrektor
Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej
Marzanna Łasek

Strona główna

Aktualności

Zamówienia publiczne